Sunday, May 9, 2010

جنون الكورة


نشرت الصحف (عشرين مليون جنيه لأبوتريكة ليرتدى الفانلة البيضاء) بينما المواطن مستعد أن يأخذ عشرين جنيهاً فقط ويقف بدون فانلة أو شورت

جلال عامر - المصري اليوم

إيه الجنان ده ؟؟؟
الناس مش لاقية تاكل و واحد هياخد عشرين مليون جنيه علشان ينضم لفريق معين ؟؟؟
بالذمة دي مش حاجة تجيب إحباط للشباب اللي مرمي على القهاوي مش لاقي شغل رغم إنه خريج كلية أو خريج صنايع و معاه صنعة زي ما بيقولوا ؟؟
دا إيه الناس الغريبة دي ؟؟
و الموضوع مش على أبو تريكة و بس .. ده على الكورة بشكل عام .. لأن معظم اللاعبين بياخدوا مبالغ زى دي تقريبا
أنا من وجهة نظري ده سفه إقتصادي و إهدار لأموال كانت ممكن تقضي على بطالة مصر بحالها لو شغلنا كل الفلوس اللي بنديها للعيبة دول
بجد حاجة تحرق الدم

8 comments:

أنا - الريس said...

السفه فعلا مش في الكورة السفه في الحكومة الموقره .. فساد بكل أنواعه .. رشوة .. اختلاس ,, سرقة مال عام ,,

الحل ان احنا نغير الشعب ونجيب شعب يكون عنده دم ,,

Sam Sh said...

صح .. إحنا لازم نستورد شعب .. و على رأي عادل إمام : اللهم إخرب بيتنا إحنا يا شيخ .. اللهم موت الشعوب كلها في يوم واحد

أشكرك على مرورك
تحياتي

amira said...

بياخدوا 20 مليون جنية علشان دول بيتعبوا وبيتضربوا مرة في الجزاير ومرة في ليبيا... انتوا عاوزين الضرب ده يبئي ببلاش يعني

Sam Sh said...

آه صح .. نسيت الحكاية دي ..
طب أنا مستعد أسافر القطب الشمالي مش ليبيا ولا الجزائر و آخد علقة محترمة هناك مقابل 10 مليون بس .. يعني نص المبلغ
أظن مفيش بعد كده بقى

amira said...

ملايين الدنيا كلها ماتساويش

Sam Sh said...

لا .. تساوي و تزيد كمان

راء said...

هههههههههههه
هههههههه

سامح ازيك بجد ليك وحشة

تعرف انا لعيبة الكورة برغم انهم ملهومش ذنب بس بيغيظوني غيظ بسبب الفلوس ديه..نفسي اعرف بيعملوا بيها ايه..بيعملوا بيها قراطيس مثلا ؟؟؟

حالنا ده بيفكرني بالطبقة الارستوقراطية ايام الفراعنة بس بيتهيألي ايام الفراعنة كان ارحم لأنهم كانوا ع الاقل بيقدروا الصناع والكتاب انما دلوقتي ...بيقدروا هيفاء وهبي..وعمرو دياب..واحيانا لعيبة الكورة

Sam Sh said...

ربنا يخليكي يا رضوى ..
عارفة .. أنا فعلا كنت بسأل نفس السؤال ده .. لا و تلاقي اللاعب من دول عمال يتنقل بين نادي و التاني علشان ياخد فلوس أكتر !! طب يا عم ما كفاية عليك الكام مليون اللي بتاخدهم مش فاهم هيعوز إيه تاني ؟؟
لا و اللي يغيظ أكتر إنهم بياخدوا مكافآت إجادة في حالة الخسارة !!!! يعني حتى لو خسروا ماتش هياخدوا فلوس برضه !!! طالعين واكلين نازلين واكلييييييييييييييييييين
:))
نورتيني